5 Recruitment Trends in 2021




De arbeidsbemiddeling branche is volop in beweging. Dagelijks komen er nieuwe trends voorbij op het gebied van werk en inkomen. Ook in 2021 zijn er genoeg trends te vinden in de wereld van de arbeidsbemiddeling. Maar wat zijn deze trends?

Investeren in job boards

Het investeren in job boards is ook anno 2021 een waardevolle investering. Ook in Nederland zijn er steeds meer job boards te vinden. Je hebt uiteraard de bekendere job boards zoals bijvoorbeeld Indeed en Nationale Vacature bank, maar ook minder bekende zoals bijvoorbeeld Werkzoeken. Als uitzendorganisatie is het van belang dat je goed in kaart brengt op welke job boards jij actief wil zijn. De grotere job boards lijken misschien op het eerste oog het meest interessant, maar hebben als nadeel dat de klikprijzen duurder zijn dan op de kleinere jobboards. Maak een weloverwogen beslissing bij het kiezen voor een job board.

Maak je resultaten meetbaar

De inspanningen van jouw organisatie is belangrijk om te meten. De de mogelijkheden van tegenwoordig kan jij precies in kaart brengen welke recruiter de beste resultaten behaalt. Probeer eerst in kaart te brengen welke data jij tot je beschikking hebt. Verlies daarbij ook niet het menselijk perspectief uit het oog. Een bepaalde recruiter kan weliswaar niet de beste resultaten behalen, maar wel een zeer verdienstelijk en geliefd persoon zijn voor zijn kandidaten. 

Werken vanuit huis

Ook de recruitment sector moet er langzaam maar zeker aan gaan wennen. Niet langer werken recruiters vanuit het kantoor. Vaak willen ook zij een dag vanuit huis werken. Als werkgever doe je er goed aan om hier flexibel mee om te gaan. 

Kunstmatige intelligentie

Kunstmatige intelligentie speelt ook in de recruitment een grote rol. Wij noemden eerder al de meetbaarheid van de resultaten en aansluitend kan kunstmatige intelligentie hier een rol spelen. Door middel van kunstmatige intelligentie kunnen er voorspelbare modellen gemaakt worden over resultaten of medewerkers. Kunstmatige intelligentie gaat in de toekomst een nog grotere rol spelen in de recruitment branche. Het vinden van passende kandidaten kan met kunstmatige intelligentie zorgen voor een verhoogde kwaliteit.

Display advertenties

Display advertenties kunnen in de recruitment industrie een interessante rol spelen. Het is een manier van massacommunicatie die voor verhoging van de naamsbekendheid kan zorgen. Desondanks is display marketing een stuk beter meetbaar dan klassieke massacommunicatie. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

5 tips voor het vinden van jouw droombaan